Jeg filmet og fotograferte allerede mye den gangen. Noen måtte jo dokumentere alt vi holdt på med. Fascinasjonen var der fra starten, og under universitetet begynte oppdragene å komme mer og mer. Så jeg gikk rett fra studiene til å jobbe selvstendig. Det passer også min frihetselskende natur perfekt – jeg ville hat å være bundet til ett sted, ett skrivebord, én oppgave.
Du jobber også mye fra camperen. Fungerer det egentlig bra?
Hjemme har jeg selvfølgelig en stor skjerm, lydutstyr og mye annet jeg ikke alltid tar med. Men med en liten ekstra skjerm og min 16-tommers MacBook fungerer redigering veldig bra. Det som betyr mest for meg er å ikke sitte sammensunket med laptop på fanget, men å jobbe ved et skikkelig bord. En god arbeidsplass har blitt noe av det viktigste med en Camper, mener jeg.
Hva mer står på lista?
En skikkelig madrass, helt klart. Men den største utfordringen har alltid vært å transportere alle kameraer, stativer, lysutstyr osv. på en ryddig måte til jobber. Selv når jeg reiser for meg selv, har jeg 3–4 kasser med foto- og filmutstyr. I tillegg kommer surfebrett, sykkel og paraglider…