Jeg filmede og fotograferede allerede meget dengang. Nogen skulle jo fange alt det, vi lavede. Fascinationen var der fra starten, og under universitetet begyndte der at komme flere og flere opgaver. Så jeg gik direkte fra studiet til at være selvstændig. Det passer også perfekt til min frihedselskende natur – jeg ville hade at være bundet til ét sted, ét skrivebord, én opgave.
Du arbejder også meget fra camperen. Fungerer det egentlig godt?
Derhjemme har jeg selvfølgelig en stor skærm, lydudstyr og alt muligt, jeg ikke altid tager med. Men med en lille ekstra skærm og min 16-tommer MacBook fungerer redigering rigtig godt. Det vigtigste for mig er ikke at sidde sammenkrøllet med en laptop på skødet, men at arbejde ved et ordentligt bord. En god arbejdsplads er blevet en af de vigtigste ting i en Camper, synes jeg.
Hvad mere står på listen?
En ordentligt madras, helt sikkert. Men den store udfordring har altid været at transportere alle kameraer, stativer, lysudstyr osv. organiseret til et job. Selv når jeg rejser for mig selv, har jeg 3 til 4 kasser med foto- og filmudstyr med. Og så kommer surfboards, cykel og paraglider oveni…