Filmäsin ja kuvasin jo silloin paljon. Jonkun piti tallentaa kaikki mitä teimme. Viehätys oli olemassa alusta asti, ja yliopiston aikana toimeksiantoja alkoi tulla yhä enemmän. Niinpä siirryin suoraan valmistumisen jälkeen itsenäiseksi yrittäjäksi. Se sopii myös vapaudenkaipuuseeni täydellisesti – vihaisin sitä, että olisin sidottu yhteen paikkaan, yhteen työpöytään, yhteen tehtävään.
Työskentelet paljon myös matkailuajoneuvosta käsin. Toimiiko se oikeasti hyvin?
Kotona minulla on tietenkin iso näyttö, äänilaitteet ja paljon muuta, mitä en aina ota mukaan. Mutta pienellä lisänäytöllä ja 16-tuumaisella MacBookilla editointi toimii todella hyvin. Minulle tärkeintä on, etten istu kyyryssä kannettava sylissä, vaan työskentelen oikean pöydän ääressä. Hyvä työtila on noussut yhdeksi tärkeimmistä asioista ajoneuvossani.
Mitä muuta listalle kuuluu?
Kunnollinen patja, ehdottomasti. Mutta suurin haaste on aina ollut kaiken kuvauskaluston – kameroiden, jalustojen, valojen – kuljettaminen järjestelmällisesti keikoille. Myös omilla reissuilla minulla on aina 3–4 laatikollista kuva- ja videokalustoa mukana. Lisäksi tulevat surffilaudat, pyörä ja varjoliidin…