Jag filmade och fotograferade redan mycket då. Någon måste ju fånga allt vi gjorde. Fascinationen fanns där från början, och under universitetet började fler och fler uppdrag komma in. Så jag gick direkt från examen till egenföretagande. Det passar också min frihetsälskande natur perfekt – jag skulle hata att vara bunden till en plats, ett skrivbord, en uppgift.
Du jobbar också mycket från campern. Fungerar det verkligen bra?
Hemma har jag självklart en stor skärm, ljudutrustning och mycket annat som jag inte alltid tar med. Men med en liten extra skärm och min 16-tums MacBook fungerar redigering väldigt bra. Det viktiga för mig är att inte sitta ihopkrupen med en laptop i knät, utan att jobba vid ett riktigt bord. En bra arbetsplats har blivit en av de viktigaste sakerna i en Camper, enligt mig.
Vad mer står på listan?
En riktigt bra madrass, helt klart. Men den stora utmaningen har alltid varit att transportera alla kameror, stativ, ljusutrustning och så vidare på ett organiserat sätt. Även när jag reser privat har jag 3 till 4 lådor med foto- och filmutrustning. Och sedan kommer surfbrädor, cykel och paraglider ovanpå det…